Inciala
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 RPGen - De Uitleg

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Balba

Balba

Vrouw Aantal berichten : 119
Leeftijd : 28
Registration date : 16-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 5 jaar
Status:
Partner:

RPGen - De Uitleg Empty
BerichtOnderwerp: RPGen - De Uitleg   RPGen - De Uitleg Emptydi jul 22, 2008 4:23 pm

Ik dacht dat deze gids wel handig zou zijn, en dit is de beste plek om hem te plaatsen. Ik had namelijk nog geen HoeMoetIkRPGen?Gids gezien op deze site, dus besloot ik er even een te plaatsen. Ik heb gemerkt dat iedereen de basics van RPGen wel weet, maar dat er toch niet veel gelet wordt op de juistheid van posts. Goed, dus, Hoe moet ik RPGen? Hier is de uitleg.

In een RPG speel je een ander personage. Op deze site moet dat personage een pokémon zijn. Maar dat betekent niet dat je geen keuze hebt in hoe je bent. Nee, je vormt je eigen karakter. Zo kun je een evile Dusknoir zijn die altijd een rothumeur heeft. Je kunt natuurlijk ook, en dat is een stuk gezelliger, een lieflijke Bulbasaur spelen die overal wel een oplossing voor heeft. Als je je maar aan de regels houdt, is alles mogelijk. De letters RPG staan voor Role Playing Game. (Rollenspel)

RPG's zijn altijd in de verleden tijd. Ook zijn ze altijd in de derde persoon.

Dus: Balba wandelde rustig door het bos en luisterde naar het geritsel van de bladeren in de wind.

Zo RPG je goed. Wat vaak wordt gedaan maar niet helemaal correct is is RPGen in de tegenwoordige tijd. Dat is dan zo:

Balba wandelt rustig door het bos en luistert naar het geritsel van de bladeren in de wind.

Ook moet je ervoor zorgen dat je bijvoeglijke naamwoorden gebruikt. Mensen moeten echt voor zich zien wat jij wil vertellen. Je berichten moeten uitgebreid zijn, dan wordt het leuk om te lezen.

Leestekens zorgen ervoor dat je berichten fijner zijn om te lezen. Dit is een bericht zonder leestekens:

balba wandelde rustig door het bos en luisterde naar het geritsel van de bladeren in de wind wat mooi zei ze ik voel me hier echt thuis

Dit bericht moet dus eigenlijk zo:

Balba wandelde rustig door het bos en luisterde naar het geritsel van de bladeren in de wind. "Wat mooi!" zei ze. "Ik voel me hier echt thuis!"

Wat mensen ook nog wel eens doen is dit:

Balba wandelde rustig door het bos en luisterde naar het geritsel van de bladeren in de wind. Ze zei: "Wat mooi!" "Ik voel me hier echt thuis!"

Het aanhalingsteken tussen de twee zinnen die gezegd worden is niet nodig, want het wordt gezegd door dezelfde persoon. Dit moet dus zo:

Balba wandelde rustig door het bos en luisterde naar het geritsel van de bladeren in de wind. Ze zei: "Wat mooi! Ik voel me hier echt thuis!"

Het is dus eigenlijk heel simpel, dat RPGen. Een verhaal maken, dit verduidelijken voor de lezer, leestekens gebruiken en de spellingsfouten eruithalen! Kijk je berichten nog even na voordat je op de knop 'Verzenden' drukt!

Succes met het RPGen! Groetjes, Badeendje.

P.S.: Je hoeft deze gids niet te gebruiken. Misschien vind je me nu wel een irritante bemoeial, maar ik dacht gewoon dat het handig zou zijn om een RPGgids op de site te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.elfenrpg.forum2go.nl
 

RPGen - De Uitleg

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Een uitleg over RPG'en.
» [Lees!] Uitleg Novice Lawn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Inciala :: off-game :: Helpdesk-