Inciala
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 De trek van de herten.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Shadow
Administrator
Shadow

Vrouw Aantal berichten : 5471
Leeftijd : 27
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 18 years.
Status: Gezond
Partner: Evening ღ

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyvr maa 06, 2009 10:38 pm

De trek vande herten is een los verhaal van Two Brothers. Two brothers is in productie. De trek van de herten is een verhaal uit één hoofdstuk. De twee wolven uit het verhaal zijn de hoofdpersonen in Two Brothers.

De trek van de herten
Met een plofje kwam een hertenjong op de grond. Zurok, de leider van de kudde, inspecteerde het jong grondig. Een klein lachje verscheen na de inspectie. “Kalüc.” Zei hij kortaf. Een naam betekende maar één ding. Sinds de kudde groter was geworden, kon niet iedereen meer een naam dragen. Daarom zouden alleen mannetjes een naam krijgen. Helas waren er al een lange tijd geen mannetjes meer geboren. Kalüc was de eerste in vijf jaar. Zurok stapte rustig weg. Geen enkel hert keek om naar Kalüc. Zurok stapte naar een uitstekende rots. “Het word weer tijd voor de jaarlijkse trek.” Zei hij met zijn krachtige stem. “Aangezien de wolven al deze kant op komen vertrekken we vandaag. We moeten wachten tot het jong” Zurok boog zijn kop even naar Kalüc, “kan lopen. We hebben een grote kudde. Niet achteraan raken als er een dier gedood word.” Hij keek streng naar een hert van maximaal een jaar oud. Die deed haar oren in haar nek, en keek naar de grond. “We vertekken over een uur.” Zurok stapte naar een pluk gras en begon te grazen.
Een half uur later lukte het Kalüc op zijn benen te staan. Langzaam liep hij een stukje, en viel hij daarna in elkaar. Zijn moeder bleef hem aanmoedigen. Het was blijkbaar belangrijk dat er een mannetje geboren was.
Zodra Zurok zag dat Kalüc kon lopen riep hij de herten bij elkaar. De trek begon. Zurok leidde de kudde langs een lang pad. Kalüc klungelde ergens achteraan. Na een paar minuten lopen zette de kudde een drafje in. Kalüc raakte steeds verder achter, en in een wanhopige poging om te rennen viel hij. “Mam!” riep hij. Zijn moeder keek om, en rende naar hem toe. “Ik zorg dat je veilig aankomt.” Kalüc’s moeder rende naar de achterste herten en fluisterde iets. Die leken eerst niet geïnterneseerd. Maar toch kwamen ze naar Kalüc toe. Eén van de herten was duidelijk oud. Een ander was juist erg jong, maximaal twee jaar, en het laatste hert was ongeveer even oud als Kalüc’s moeder. De vier herten gingen als een huisje om Kalüc heen staan. “Eindelijk...” mompelde het oude hert. “Eindelijk een mannetje...”
De vijf herten stapten rustig door. Kalüc begon aardig moe te worden toen er drie andere herten in het zicht kwamen. Alle drie de herten waren erg dik. Waaschijnlijk waren ze zwanger. Het middelste hert maakte zachte pijn geluidjes. De andere twee praatten haar moed in. Kalüc’s moeder rende er naartoe, en Kalüc wou er achteraan, maar werd tegen gehouden. “We moeten doorlopen zonder ze te storen.” Zei het oude hert. Met tegenzin liep Kalüc voorbij de herten.
“WOLVEN!” een krachtige kreet van Zurok klonk. “REN VOOR JE LEVEN!” Kalüc moest zien wat er gaande was. Hij wurmde zich tussen de volwassen herten door. Wat hij zag wou hij meteen vergeten. Twee wolven beten in de nek van Zurok, die tegenstribbelde. Zodra zurok stopte met bewegen, werd de angst nog groter. Kalüc zag wat de wolven konden doen. Ze roken naar man en vrouw, maar het was niet makkelijk te zien welke het mannetje was, en welke het vrouwtje. “Kalüc!” Kalüc hoorde zijn moeder. “We nemen een andere weg.” Kalüc sprong achter zijn moeder aan. De herten moesten de verzamelplaats bereiken.
Een lange tocht was achter de rug, en Kalüc viel uitgeput neer. De herten rustten nu ze waren aangekomen. Kalüc’s moeder stond op, en sprak alle herten één voor één aan. Ze vertelde dat Kalüc een mannetje was, en dat iedereen hem moest beschermen.
Manen ginen voorbij, en Kalüc groeide op tot een sterk mannetje. Al gauw werd hij benoemd tot leider van de kudde. Zijn moeder hielp hem veel, omdat zij uit ervaring sprak. Kalüc was te jong om te paren, wat voor de kudde als voordeel kon gelden. De kudde was eigenlijk al te groot, waardoor het niet zo erg zou zijn als er wat herten werden gedood. Kalüc leerde hoe hij moest leiden, en hij leerde wanneer het tijd was. Tijd om te trekken. Tijd om te eten. Tijd om te slapen. En tijd om op te groeien tot een volwassen mannetje. Sommige kuddedieren vonden Kalüc de beste leider ooit. Anderen vonden dat Zurok de beste was. Maar wie nou echt de beste was, kon niemand zeggen. Als het Evenwicht bleef bestaan, en de herten bleven vechten om hun leven, was alles goed. Als het Evenwicht uit elkaar zou vallen zouden alle dieren er wat aan doen. Het maakt niet uit wat. Kalüc overleefde de aanval van een beer waarbij zijn moeder overleed. Maar hij zette door en overwon.
Na 24 manen was Kalüc 2 jaar. Hij was oud genoeg om de echte leider te zijn. Iedereen luisterde naar zijn bevelen, en de trek ging perfect. Het aantal kuddedieren werd omlaaggehaald, en er kwamen wat mannetjes bij. Na 5 jaar kwam Kalüc om het leven door een bosbrand.

Reacties in dit topic. Geen dingen als: Waneer komt Two brothers? Dus alleen reageren op dit verhaal ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com/forum.htm
Achi
Gestorven
Achi

Man Aantal berichten : 4753
Registration date : 21-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 12½ Years Old
Status: Gezond
Partner: Wihie, nee dus.

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 10:55 am

Bij de laatste Coplet bedoel je 24 manen , Maanden of wat ?
Verder vindt ik het echt een leuk verhaal heb je alles zelf verzonnen ? Zoja dan vindt ik het fantatisch ! Wel jammer dat Kalüc dood gaat :3

Ik geef je een .... ........ ....... ..... .. ... .... .... 9 !
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadow
Administrator
Shadow

Vrouw Aantal berichten : 5471
Leeftijd : 27
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 18 years.
Status: Gezond
Partner: Evening ღ

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 11:01 am

Kalüc gaat na 5 jaar pas dood xD Een bosbrand hoort ook bij de natuur ^^

Ik lees een boek warin ze het woord manen gebruiken, i.p.v. maanden xD Iedere maand is het een keer volle maan, en dan is er een Maan(d) voorbij ^^
Snap je? xD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com/forum.htm
Achi
Gestorven
Achi

Man Aantal berichten : 4753
Registration date : 21-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 12½ Years Old
Status: Gezond
Partner: Wihie, nee dus.

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 11:03 am

Jah dus Eigenlijk zijn de Manen en Maanden hetzelfde ? dus 24 manen is 2 jaar en dan sterft hij uiteindelijk op zijn 7de omdat hij dan na 5 jaar dood gaat xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadow
Administrator
Shadow

Vrouw Aantal berichten : 5471
Leeftijd : 27
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 18 years.
Status: Gezond
Partner: Evening ღ

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 11:09 am

Jah, zoiets jah xD Ik heb dit in... maximaal 3 uurtjes geschreven xD Ik was ook andere dingen aan het doen, zodat het langer duurde :')
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com/forum.htm
Levy

Levy

Man Aantal berichten : 4622
Leeftijd : 27
Registration date : 05-08-08

Over je pokemon
Leeftijd: 10 jaar
Status: Gezond
Partner: Niemand.

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 11:30 am

Redelijk leuk verhaal xD
Maar waarom moest hij nou dood gaan in de laatste zinnen xD
ik geef het een 8 Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadow
Administrator
Shadow

Vrouw Aantal berichten : 5471
Leeftijd : 27
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 18 years.
Status: Gezond
Partner: Evening ღ

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 11:32 am

Eerhm... Omdat... Omdat dat een goed einde was xD Wat moest ik anders als einde doen? O_o
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com/forum.htm
Levy

Levy

Man Aantal berichten : 4622
Leeftijd : 27
Registration date : 05-08-08

Over je pokemon
Leeftijd: 10 jaar
Status: Gezond
Partner: Niemand.

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 11:33 am

Ze leefden nog lang en gelukkig xD
neeh kweetniet ik ben geen verhalen schrijver silent
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadow
Administrator
Shadow

Vrouw Aantal berichten : 5471
Leeftijd : 27
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 18 years.
Status: Gezond
Partner: Evening ღ

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 11:53 am

Dat kan, Lev, maar dat vind ik geen goed einde xD Dan is he verhaal eigenlijk no nie af als je het mij vraagt. Een echt einde heb je al het leven van de hoofdpersoon eindigt xD

Naja, dat geld in dit verhaal ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com/forum.htm
Achi
Gestorven
Achi

Man Aantal berichten : 4753
Registration date : 21-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 12½ Years Old
Status: Gezond
Partner: Wihie, nee dus.

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 12:00 pm

Ze leeden nog lang en gelukkig is bij sprookjes xD
En dan moet je beginnen met Er was eens xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Levy

Levy

Man Aantal berichten : 4622
Leeftijd : 27
Registration date : 05-08-08

Over je pokemon
Leeftijd: 10 jaar
Status: Gezond
Partner: Niemand.

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 12:02 pm

Er was eens een groep herten xD
Maar oke het klinkt niet doe het maar op shadow haar manier xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadow
Administrator
Shadow

Vrouw Aantal berichten : 5471
Leeftijd : 27
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 18 years.
Status: Gezond
Partner: Evening ღ

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 12:10 pm

Er was eens een kudde herten. Er werd een jong geboren. De leider van de kudde gaf het een naam.

Mijn verhalen zijn geen kindersprookjes xD
Ik heb btw het gevoel dat er ergens Zurak staat xD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com/forum.htm
Achi
Gestorven
Achi

Man Aantal berichten : 4753
Registration date : 21-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 12½ Years Old
Status: Gezond
Partner: Wihie, nee dus.

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 12:13 pm

Er staat nergens zurak xD
Ik heb het even op Word geplakt en daar stonden alle namen. Die bekeek ik xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Shadow
Administrator
Shadow

Vrouw Aantal berichten : 5471
Leeftijd : 27
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 18 years.
Status: Gezond
Partner: Evening ღ

De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Emptyza maa 07, 2009 1:26 pm

Oké xD Ik had zelf een keer Zurak geschreven, maar verbeterde het toen xD Naja, ik benbenieuwd wat de rest ervan vind x'd
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com/forum.htm
Gesponsorde inhoud




De trek van de herten. Empty
BerichtOnderwerp: Re: De trek van de herten.   De trek van de herten. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

De trek van de herten.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Inciala :: off-game :: Off-Game :: Creatief :: Verhalen en gedichten-