Chay liep door de peaceful plains. Ze had enorme zin om met iemand te spelen, maar er was niemand in de buurt met wie ze leuk tikkertje of verstoppertje kon spelen. Chay ging zitten en besloot een van de spelletjes te doen die ze wel vaker deed als ze alleen was. Ze ging een liedje maken.
"Eerst het onderwerp: Ehm...spelen! Even denken...Ik zit hier in het gras...gras, plas, das, las, klas,kras, vlas, sas, bas, vras. Wat is vras?" Chay dacht diep na. "Of: Ik zit hier op de grond, me echt wel te vervelen. Is er dan niemand, die met mij wil spelen? Helemaal alleen, zit ik op het gras. Iedereen verlaten, ... " Chay dacht diep na. "Ehm... Alsof ik altijd al alleen was...nee, dat past niet...denk, denk, denk...ja!: alsof het altijd al zo was. Chay herhaalde het een paar keer. Het klonk best mooi. Ze kon ook erg goed zingen.
Ze begon aan een volgend couplet:"Wil er dan niemand met me spelen, heb ik iets verkeerds gedaan? Ik wil echt alles met je delen, maar wat voor fout heb ik dan begaan? Waarom heb je mij verlaten, kan ik er wat aan doen? Ik heb er echt alles voor over, maar wat zal het er toedoen! Hoe is het zo gebeurt, hoe is het zo gekomen? Ik zou willen dat ik lag te dromen!" Chay was ook over dit stukje tevreden.
Ze vond het nu wel leuk om een refrein in te zetten:"Sterren en manen, Dagen en nachten, Zit ik in tranen, Op jou te wachten. Alles ging aan mij voorbij, Ik kan er niet meer tegen, Ik heb het niet meer op een rij, huilend in de regen! Waarom? Waarom liet jij me zitten? Waarom? Waarom? Waarom blijft alles mij tegenzitten? Ik ben het zat, kan er niet meer tegen aan! Ik zal je, hoe spijtig ook, nu tóch moeten laten gaan!"
Chay vond het mooi, "als je zingt komen je gevoelens zo mooi naar voren. Dan kun je alles op een rijtje zetten en het maken van een lied geeft je ook weer wat te doen!" dacht Chay. Ze besloot alles achter elkaar, hardop te gaan zingen:
Ik zit hier op de grond, me echt wel te vervelen.
Is er dan niemand, die met mij wil spelen?
Helemaal alleen, zit ik op het gras.
Iedereen verlaten, alsof het altijd al zo was
Wil er dan niemand met me spelen, heb ik iets verkeerds gedaan?
Ik wil echt alles met je delen, maar wat voor fout heb ik dan begaan?
Waarom heb je mij verlaten, kan ik er wat aan doen?
Ik heb er echt alles voor over, maar wat zal het er toedoen!
Hoe is het zo gebeurt, hoe is het zo gekomen?
Ik zou willen dat ik lag te dromen!
Sterren en manen,
Dagen en nachten,
Zit ik in tranen,
Op jou te wachten.
Alles ging aan mij voorbij,
Ik kan er niet meer tegen,
Ik heb het niet meer op een rij,
huilend in de regen!
Waarom? Waarom liet jij me zitten?
Waarom?Waarom blijft alles mij tegenzitten?
Ik ben het zat, kan er niet meer tegen aan!
Ik zal je, hoe spijtig ook, nu tóch moeten laten gaan!