Inciala
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 Hét Huisdierentopic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Sibby

Sibby

Vrouw Aantal berichten : 58
Registration date : 27-01-10

Over je pokemon
Leeftijd: 1 3/4 jaar
Status: Gezond
Partner: -

Hét Huisdierentopic Empty
BerichtOnderwerp: Hét Huisdierentopic   Hét Huisdierentopic Emptywo feb 17, 2010 4:47 pm

Ik heb een heel lief vogeltje. Ze heet Tweety. Daarom wilde ik haar eens in de schijnwerpers zetten, maar ik had geen zin om op dieren dag te wachten. Daarom dacht ik: "Ik doe het nu!" En nu ik toch een nieuw topic heb gemaakt, is het nog leuker als meer mensen hier iets vertellen over hun huisdier en mss ook foto's bij zetten! =D Of natuurlijk gewoon een reactie plaatsen XD

Tweety is een kanarie met een heel apart kleurtje. Ze is wit en grijs/bruin, terwijl de meeste kanaries geel en andere vrolijke kleuren zijn. Wel heeft ze bij beide vleugels een lichtgeel veertje.
Spoiler:

Tweety hebben we niet, zoals de meeste mensen, in een dierenwinkel gekocht. Ze is komen aanvliegen. Toen heeft mijn moeder haar gevangen. We hebben van die briefjes opgehangen en dat soort dingen, maar niemand kwam haar halen. Toen hebben we haar zelf gehouden. We hebben toen een nieuwe betere kooi gekocht. Nu is ze al meer dan een jaar bij ons (Misschien zelfs al meer dan twee jaar).
Spoiler:

We dachten eerst dat Tweety een mannetje was, want ze zong heel veel (dat doen vooral mannetjes). Op een gegeven moment begint ze aan het bouwen van een nest. We dachten dat ze daarmee een denkbeeldig vrouwtje wilde versieren. Maar tot onze verbazing begon ze eieren te leggen! Daardoor weten we nu dat het een vrouwtje is en we hebben ook al best veel eitjes.

Een keertje is Tweety uit haar kooi ontsnapt. Toen zat ze op de grond in de huiskamer aan het vloerkleed te pikken. Ze kon toen alleen maar een klein beetje fladderen en had nooit geleerd om echt te vliegen. Later is ze nog een aantal keer ontsnapt. Het mooie was dat Tweety niet tegen de ramen aan botste. Daarom vonden we het niet erg en lieten we haar haar gang gaan. Nu kan ze al aardig vliegen en vliegt ze vaak los rond door de huiskamer. Toch komt ze altijd terug in haar kooitje om te eten en te slapen.
Spoiler:

Nog wat (minder goede) foto's van Tweety:
Spoiler:

Oh ja... De foto's zijn een beetje groot Embarassed

Upload ze met Imageshack, en laat Imageshack ze verkleinen. ;3
~' TITEL EN BESCHRIJVING ZIJN VERANDERD.
Terug naar boven Ga naar beneden
Riolu

Riolu

Vrouw Aantal berichten : 882
Leeftijd : 29
Registration date : 05-08-09

Over je pokemon
Leeftijd: 15 years
Status: Gewond
Partner: Jouw wangen zijn rood, ik ben blauw, Amore ik hou van jou

Hét Huisdierentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hét Huisdierentopic   Hét Huisdierentopic Emptywo feb 17, 2010 8:37 pm

Aaww.. wat een schatje! =D

Leuk idee van dit huisdieren topic, nu moet ik wel ook mijn beessies showen ^.^

Doepy
De meeste van jullie hebben vast wel eens over Doepy gehoord. Dat is ons hondje. Hij is ontzettend lief en kan af en toe echt letterlijk een Doepy zijn. Ik ben helemaal gek van hem en heb hem ontzettend vaak bij me om met hem te knuffelen.

Doepy is nu 2 jaar en is een echt schoothondje. Hij is het liefst 24 uur per dag bij je en gaat graag overal met je mee naar toe, maakt niet uit waar, als hij maar bij je is. (als hij dan ook in de bench moet of alleen word gelaten vind hij zichzelf erg zielig). Ook kan hij in huis soms behoorlijk lui zijn en ligt hij vaak op een kussen voor de kachel of naast je op de bank. Voor zijn 'happe' (blikvoer) doet hij alles, hij kan dan erg leuke kunstjes en doet ze dan het liefst allemaal tegelijk xD. Verder is hij best irritant als hij honden tegenkomt die hij niet kent, want dan begin hij namelijk als een gek te blaffen. Verder is hij dol op poessies achterna zitten en lekker spelen op het strand en in de bossen en heeft hij een hekel aan de dierenarts (waar hij best vaak heen moet aangezien hij een darmpatiëntje is).

Hier een paar foto's van doepsol! =D

Spoiler:

Kiara
Kiara is mijn hangoor konijn, ze is 5 jaar oud en ze heeft een lief, maar arrogant karakter xD. Al vanaf kleins af aan is ze bij ons opgegroeid en is ze dol op knuffelen. Ze is totaal niet bang voor mensen, integendeel, ze is behoorlijk verwend en behandel vreemde mensen dan ook als vuilnis xD. Bij mij is ze lief, maar ik ben dan ook de enige die bij haar in de buurt mag komen. Verder word ze ook eigenlijk als een prinses behandel. Ze woont in een gigantisch kippenhok dat grenst aan een 2 meter lange en 1,50 meter hoge ren. Hier kan ze dag in dag uit lekker rondhuppelen en haar beentjes strekken. Verder is ze een echte vreetzak en als ze een dag in de regen heeft gezeten (wat ze vreemd genoeg vaak doet, terwijl ze gewoon der hok in kan o.O) dan heeft ze net een elvis kapsel xD. Helaas heb ik hier nog geen foto van, maar ik heb wel een 2 andere leuke foto's van der =3:

Spoiler:

Verder hebben we nog 4 vissen, 1 hamster (van me zusje),
en een grasparkietje genaamd Kareltje:
Spoiler:

Ook had ik ooit een heel lief ratje genaamd Stitch maar die is helaas een paar maanden geleden overleden =(
(voor foto's zie een topic ergens in just talk..)

Ik vind al onze huisdieren erg lief, maar op dit moment zijn Doepy en Kiara mijn favoriet! =D
Terug naar boven Ga naar beneden
Sibby

Sibby

Vrouw Aantal berichten : 58
Registration date : 27-01-10

Over je pokemon
Leeftijd: 1 3/4 jaar
Status: Gezond
Partner: -

Hét Huisdierentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hét Huisdierentopic   Hét Huisdierentopic Emptywo feb 17, 2010 9:34 pm

Echt lief. Ik heb vandaag een konijn gevonden. Het is een zwart konijntje. Ik zag het onderweg naar huis. Het was tam, want ik kon er heel dicht bij komen en het zelfs bijna aaien. Maar tamme konijnen kunnen niet goed overleven in het wild zeker niet met deze kou. Daarom wilde ik het vangen. Dat duurde best lang. Het konijn ging zelfs het ijs op. Aan de overkant van die sloot is een bos. Ik dacht dat als die daar heen zou gaan, dat die dan echt voorgoed weg zou zijn. Daarom rende ik snel en helhaftig over het ijs heen naar de overkant. (Na de hand mss toch niet zo'n goed idee). Alles ging goed, totdat ik terug moest. Daar was de rand hoger en moeilijker te beklimmen. Ik was al op de kant, maar toen glee ik uit en kwam weer op het ijs terecht. Toen brak het en ik viel in de sloot. D= Gelukkig lukte het me aan de kant vast te grijpen. Zo klom ik met veel moeite omhoog. Ik was drijfnat maar zette door. Uiteindelijk lukte het me het konijn te pakken, nadat het al een keer uit m'n handen was ontsnapt en legde haar voorzichtig in mijn fietstas, bovenop mijn regenbroek zodat het lekker zacht was. Zo ben ik voorzichtig naar huis gefietst. Thuis heb ik het konijntje in een kartonnen doos gelegd en ben gaan douchen. Ik heb voer bij de buren gevraagd. Nu heeft ze het heel gezellig op mijn schoot en in de wasmand (met stro, hooi, wortels, zaagsel, water en konijnen voer). =D

Nu nog wat foto's van Fennela:
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Amore

Amore

Vrouw Aantal berichten : 1182
Leeftijd : 28
Registration date : 12-07-09

Over je pokemon
Leeftijd: 16 years.. ஐ
Status: Gezond
Partner: true love with riolu ♥♥♥♥♥♥

Hét Huisdierentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hét Huisdierentopic   Hét Huisdierentopic Emptyvr feb 19, 2010 10:59 am

Mona: Mona is mijn oudste hond, ik denk dat ze zo ongeveer vijf is, nu. Ondanks dit is ze toch echt de kleinste van allemaal. Ze is een mopshond, maar transformeert tijdens het eten naar een echte haan. Dan krijst ze alles bij elkaar, haha. Verder is ze hardstikke lief. Ze hoeft nooit aan de lijn en komt soms bij je slapen. Ze is helemaal gek van mijn zusje, ookal doet die haar nogal is pijn aangezien ze volgens mij denkt dat ze een levende knuffel is, ofzoiets. Mona kan erg goed opschieten met anderen, maar begint te blaffen (wat meer klinkt als krijsen) als ze iets hoort. Als ze eten heeft mag je niet bij haar in de buurt komen, want dan heb je geen vingers meer over. Hier ff wat foto's van mijn skatje:
Spoiler:

Senta: Senta is onze één na oudste hond. Ook zij is een teef. Ze is nu zo rond de 3 jaar, denk ik. Ze is de grootste van alle honden die we hier hebben. Ze is erg lief, maar soms wat te arrogant. Ze vindt altijd dat jij 'van haar' bent. Dan begint ze met je been te rijden om het aan de rest duidelijk te maken. Ze is arrogant, maar zeker niet dominant. Ze heeft vaak, net als Posh, originele houdingen bij het liggen. Verder kan ze erg hatelijk doen bij het eten. Ook zit ze graag op de bank. Hier wat foto's:
Spoiler:

Julie: Julie is onze derde hond. Ze is, in mijn ogen, zeker de allermooiste. Ze heeft een grijze vacht, maar een blauwe huid. Ze is erg lief en erg onderdanig naar het gezin. Ze is de dominantste in huis en laat dit wel merken. Andere honden en mensen mogen niet bij haar in de buurt komen en ze houdt niet van de drukte. Het liefste heeft ze dat ze naast het baasje mag liggen, op een kussen (haar troon) en dan rustig geaaid kan worden. Julie komt uit Rusland, maar is een Thai Ridgeback. Hier wat foto's van Julie:
Spoiler:

Posh: Posh is onze gekke hond en de jongste. We kregen haar niet als pup. Ze heeft geen oren en een hele misvormde bouw. Ze is waarschijnlijk een kruising tussen een Sabueso en een Podenco. Althans.. Haar moeder is een Sabueso, maar ze weten niet zeker wat de vader is. Toen posh een pup was, is ze door Paws gevonden samen met zijn broertjes en zusjes, en haar moeder. Haar moeder is toen helemaal in elkaar geslagen, en is bang voor mensen. Alle honden uit het nest waren geadopteerd, behalve Posh, de pup waarvan de oren er af waren gehaald, en haar moeder. Samen werden ze naar Nederland gestuurd. Posh' moeder werd geadopteerd, en Posh natuurlijk ook.. Alleen de mensen die posh geadopteerd hadden, schaamden zich ervoor dat ze een hond hadden zonder oren.. Toen hebben ze hem weer teruggedaan naar stichting Paws. Een kennis van ons had Posh toen tijdelijk in huis genomen, en toen die bij ons op visite kwam, voelde ze zich helemaal thuis. Ze ging op de bank liggen, en kreunde letterlijk van genot.. Het was prachtig om te zien. Als je bij haar ging zitten, duwde ze haar neus tegen je aan, om duidelijk te maken dat ze bij je wilde zijn. Het vertrouwen dat ze nog in de mens had, was ongelovelijk groot.. Wat een wonder was. Ze hoorde al helemaal bij ons gezinnetje, en kon goed overweg met mijn broertje en zusje van toen 6 jaar. Mijn moeder was hélémáál gek van haar, en wilde haar hebben. We hadden alleen al 3 honden, en wilden er geeneen meer omdat onze andere net was gestorven. Maar, mijn moeder was dus bijna jarig. Toen heeft mijn stiefvader Posh gekocht, en sindsdien leeft ze hier.. Bij ons, gelukkig. Ook kan ze nu los, iets wat eerst niet kon. Ze is heel trouw, en erg vriendelijk. Hier wat foto's:
Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Swift

Swift

Vrouw Aantal berichten : 178
Leeftijd : 24
Registration date : 10-02-10

Over je pokemon
Leeftijd: 7
Status: Gezond
Partner:

Hét Huisdierentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hét Huisdierentopic   Hét Huisdierentopic Emptywo maa 10, 2010 6:20 pm

Ik heet Julie!

rousse
Rousse spreek je uit als roes.
Ze is een tervuerense herder.
Ze lijkt een beetje op een wolf met lichtbruin zwarte tint.
Meestal pakt ze echt vanalles op. Op een dag was ze aan het spelen met een klein teckeltje, totdat ze opeens naar me toe kwam met de teckel in haar bek. De teckel vond het best en zat glazig uit haar ogen te staren. Ze is nu 2 jaar oud. [niet de teckel, rousse]

Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud




Hét Huisdierentopic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hét Huisdierentopic   Hét Huisdierentopic Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

Hét Huisdierentopic

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Inciala :: off-game :: Off-Game :: Babbelhoekje-