Inciala
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 Een uitleg over RPG'en.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Fallen
Administrator
Fallen

Vrouw Aantal berichten : 2293
Leeftijd : 28
Registration date : 11-04-08

Over je pokemon
Leeftijd: 3
Status: Gezond
Partner: What is love? BABY DONT HURT ME, DONT HURT ME, NO MOAH.

Een uitleg over RPG'en. Empty
BerichtOnderwerp: Een uitleg over RPG'en.   Een uitleg over RPG'en. Emptyzo okt 11, 2009 6:37 pm

Wat is dit voor een site?

-Dit is een forum RPG site

Forum RPG?

-Ja. De letters RPG staan voor: Role Playing Game. Dat betekent dus dat je op deze site een bepaalde rol speelt. Maar op deze site gaat het niet met pijltjes rondlopen, maar je schrijft/typt wat je doet.

Hoe werkt zo'n forum rpg?


-Eigelijk heel simpel. Allereerst maak je je profiel goed. Op deze site speel je een Pokémon. Als je een pokemon hebt uitgekozen om te spelen [mag je zelf weten] dan kan je je profiel gaan invullen

Profiel invullen? waar staat dat en hoe moet dat?

-Boven in de site, onder het logo, staat een oranje balk. Klik op: User CP. Als je hier op klikt krijg je een hele lijst die je kan invullen. Dat deel gaat over jezelf. Je kan invullen of je een jongen of een meisje bent, wanneer je geboren bent enzovoort. Maar voor je Character sheet moet je ergens anders zijn.

Character sheet? je bekogelt me met moeilijke woorden...

-Hahaha, ik weet het. Character Sheet is gewoon wat je in kan vullen over je pokemon. Als je op die pagina bij User CP bent, zie je weer allemaal keuzes:

Informatie | Voorkeuren | Onderschrift | Avatar | Vrienden en genegeerde gebruikers | Onderwerpen met abonnement | Over je pokemon

Klik op de laatste, over je pokemon. Je krijgt waarschijnlijk deze text: This member hasn't activated his character sheet. Do you want to generate this member's charecter sheet ?
Klik dan op: Genereer. Dan krijg je meteen een heel lijstje, dit kan je invullen.
Daarna nog een plaatje voor je profiel. Sla je lijst op en ga terug. kies: Avatar. Hier kan je een plaatje invoegen van jou pokemon. Die kan je uit je bestanden halen, of op internet zoeken

Ik vind een plaatje op internet, en nu?

-Als je een mooi plaatje op internet vind, sla hem dan op. Nu kan je bij Avatar je plaatje bladeren.
De link kopieren kan tegenwoordig niet meer.


Oke, ik heb het ingevuld, en ik heb een plaatje. Hoe moet ik nu beginnen met RPG'en?


-Als je op de algemene pagina bent van PokeRPG zie je allemaal gebieden. Klik op een naam van het gebied waar je wilt beginnen. Je ziet er allemaal titels verschijnen. Dit zijn de onderwerpen van andere leden. Als je er zelf eentje wilt maken, klik dan op het knopje: New thread.
Wil je in een onderwerp van iemand anders posten, klik dan op de naam van dat onderwerp.

Ik zie het. En het rpg'en zelf? zijn daar nog regeltjes voor? een bepaalde manier waarop je dat moet doen?

-Ja, maar dat is niet zo moeilijk.
Je typt alles wat je doet in de verleden tijd: Dustfire liep over de peaceful plains.
Alles wat je zegt, gaat tussen aanhalingstekens: ''Maar wat moeten we dan doen?'' vroeg Dustfire.
Verder moeten je posts minimaal 2 regels lang zijn.
En.. typ gewoon algemeen beschaafd nederlands. Gebruik leestekens. . , ? !
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com
 

Een uitleg over RPG'en.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» RPGen - De Uitleg
» [Lees!] Uitleg Novice Lawn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Inciala :: Archief-