Inciala
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 Hoe te RPG'en

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Fallen
Administrator
Fallen

Vrouw Aantal berichten : 2293
Leeftijd : 28
Registration date : 11-04-08

Over je pokemon
Leeftijd: 3
Status: Gezond
Partner: What is love? BABY DONT HURT ME, DONT HURT ME, NO MOAH.

Hoe te RPG'en Empty
BerichtOnderwerp: Hoe te RPG'en   Hoe te RPG'en Emptyvr nov 27, 2009 10:30 pm

RPG uitleg

Zoals de meesten van jullie al gemerkt hadden, is dit een forum RPG, in andere woorden, een rollenspel waar je moet typen wat je doet.
Maar hoe je dat, en hoe doe je dat precies goed? Dat zal je in dit topic kunnen vinden.

RPG'en. Schrijven in derde persoon
In de RPG schrijf je in de derde persoon. Wat is het verschil tussen de eerste, de tweede, en de derde persoon? :

Eerste persoon: ik, wij
Oftwel, je schrijft in de ik-persoon. Dit word vaak gebruikt in dagboeken en als je jezelf beschrijft, maar in de RPG gebruiken we het niet.
Voorbeeld: Ik liep door het gras en zag een bloem. Ik rook aan de bloem, en mn neus werd geel. ''Bah!'' zei ik.

Tweede persoon: jij, jullie, u
De tweede persoon word meestal alleen gebruikt als je het over iemand anders hebt, of als je tegen iemand anders praat. Maar in de rpg heb je het natuurlijk over je eigen personage. Daarom is deze vorm niet mogelijk in de rpg.

Derde persoon: hij, zij, het, zij
De derde persoon is dus zoals je hier rpg't. Je gebruikt de woorden ''ze'' en ''hij'' voor je personage.
Voorbeeld: Pearl liep door het gras, en ze zag een bloem.

RPG'en. Schrijven in de verleden tijd

Op de RPG schrijf je alles wat je als personage doet in de verleden tijd. Het is over het algemeen makkelijker om te schrijven in de verleden tijd.

Dus, in plaats van:

Mayumi loopt door het gras, en ziet een bloem voor zich. voorzichtig ruikt ze aan de bloem. Meteen word haar neus geel. ''bah!'' roept ze.

Doe je het zo:

Mayumi liep door het gras, en zag een bloem voor zich. Voorzichtig rook ze aan de bloem. Meteen werd haar neus geel. ''Bah!'' Riep ze.

RPG'en. De taalregels
Natuurlijk zijn er ook regels die ervoor moeten zorgen dat iedereen goed post. hier komen ze:

-Typ in de normale nederlandse taal. geen msn/chat taal vol afkortingen die niemand begrijpt xD
-Gebruik hoofdletters aan het begin van een zin, voor een naam of voor een plaats.
-Gebruik de goede leestekens. uitroeptekens, vraagtekens, punten, komma's, dubbele punten, ect.
-De dingen die je zegt, moet je tussen aanhalingstekens zetten. die staan naast de Enter. : ''
-De gedachten van je Pokémon moeten schuin gedrukt zijn, zodat ze niet in verwarring worden gehaald met de rest van de tekst.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inciala.actieforum.com
 

Hoe te RPG'en

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» RPGen - De Uitleg

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Inciala :: off-game :: Informatie en Regels :: Speluitleg-