Inciala
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Deel
 

 De eerste battle

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Panshjo

Panshjo

Man Aantal berichten : 9
Leeftijd : 27
Registration date : 27-10-10

Over je pokemon
Leeftijd: 2
Status: Gezond
Partner: niemand xD

De eerste battle Empty
BerichtOnderwerp: De eerste battle   De eerste battle Emptywo okt 27, 2010 9:44 pm

(Hallo, dit is mijn allereerste keer in de RPG wereld :I)
Panshjo kwam langzaam maar zeker uit de boom, die op het grasveldje stond. Het grasveld was overwoekerd met onkruid.
Toen Panshjo met zijn sterke klauwen zich eigen aan de boom vastklampte om er niet uitevallen, zag hij een oud schommel toestel staan. Panshjo klom verder naar beneden tot aan de grond. Waarna hij omhoog keek naar de boom waar hij net uitkwam, en zei "Poeh dat was wel een eindje klimmen!"
Panshjo hoorde een paar takjes en struikjes kraken, in een flits zag hij een Raticate uit de struikjes springen.
Panshjo sckrok toch wel een beetje van zo'n vreemd wezendtje! Waarna Panshjo zei "Dit is het goede moment voor een beetje training." De Raticate maakte een sprong naar voor, waarna Panshjo de sprong snel ontweek. En omdat Panshjo de sprong ontweek zei de Raticate "Hmm.... Je bent snel"
(oké... nu hebt ik geen inspiratie meer La! )



Laatst aangepast door Panshjo op wo okt 27, 2010 9:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ik zag de iemand dezelfde titel had)
Terug naar boven Ga naar beneden
Houndoom

Houndoom

Vrouw Aantal berichten : 4275
Leeftijd : 28
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 21
Status: Gezond
Partner: Hate me.

De eerste battle Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste battle   De eerste battle Emptydo okt 28, 2010 6:54 pm

Wat je goed doet:
- Je rpg't in de verleden tijd, zoals het hoort.
- Wat je personage zegt, zet je tussen aanhalingstekens.
- De lengte van de post is lang genoeg.
- Je gebruikt hoofdletters en interpunctie.


Wat beter kan:

- Als je aanhalingstekens gebruikt als je personage iets zegt, is het de bedoeling dat je de zin ook hier sluit met een punt.
Dus niet: "Hmm.... Je bent snel"
Maar: "Hmm.... Je bent snel."
- Meestal is het zo dat je eerst typt wat het personage zei, en daarna 'zei ...' typt. Op de manier waarop je het nu doet is in principe niet helemaal verkeerd, alleen gaat het hier net iets anders.
Dus niet: Waarna Panshjo zei "Dit is het goede moment voor een beetje training."
Maar: "Dit is het goede moment voor een beetje training," zei Panshjo.
- Soms staan er kleine foutjes in zoals 'zich eigen'. Hier bijvoorbeeld, had je beter 'zichzelf' kunnen gebruiken.


Reageer post:

Langzaam zette Houndoom haar logge lijf in beweging. Onder haar ogen waren dikke wallen zichtbaar, die waren veroorzaakt door een tekort aan slaap. Ze liet een luide gaap horen. "Bah, ik word ook altijd gestoord als ik wil slapen..." gromde ze geïrriteerd. Steeds als ze op het punt stond om in slaap te vallen, werd ze wel weer door iemand gestoord. Ze haatte het. Misschien haatte ze het zelfs nog erger dan ze water haatte. Houndoom trok een vragend gezicht, toen ze twee onbekende geuren rook. Nieuwsgierig als ze was volgde ze haar neus, opzoek naar de pokémon waar de geur bij hoorde. Ze kwam uiteindelijk uit bij een Grovyle, die zo te zien een Raticate aan het bevechten was. "Waar zijn jullie mee bezig?" vroeg ze, niet helemaal begrijpend waarom de twee aan aan het vechten waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pmddawn.forumotion.com/
Panshjo

Panshjo

Man Aantal berichten : 9
Leeftijd : 27
Registration date : 27-10-10

Over je pokemon
Leeftijd: 2
Status: Gezond
Partner: niemand xD

De eerste battle Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste battle   De eerste battle Emptydo okt 28, 2010 7:14 pm

Opeens stopte Panshjo met het gevecht, en keek de Houndoom vragend aan. "i...ik..ik was.." zei Panshjo stotterend. “Ik was aan het oefenen met vechten” zei Panshjo een beetje geschokt. Kort daarna rende de Raticate weg, de struikjes weer in waar hij vandaan was gekomen. Panshjo keek de Raticate nog na, Panshjo’s blik viel op de ogen van Houndoom hij zag dat ze er nog slaperig uitzag. “Sorry dat ik u heb gewekt” zei Panshjo op een angstige toon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Houndoom

Houndoom

Vrouw Aantal berichten : 4275
Leeftijd : 28
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 21
Status: Gezond
Partner: Hate me.

De eerste battle Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste battle   De eerste battle Emptydo okt 28, 2010 7:42 pm

Wat heb je verbeterd:
- Je gebruikt nu 'zei ...' nadat hij iets heeft gezegd, in plaats van ervoor.


Waar moet je nog op letten:
- Het gebruiken van hoofdletters aan het begin van een zin.
- Het eindigen van een zin met een punt, vraagteken, uitroepteken, of een komma (aan het eind van een gesproken zin).
- Je post is nu net iets langer dan drie regels. Probeer hem langer te maken dan dat. Dit gaat het makkelijkst door dingen uit de omgeving te beschrijven, gedachtes neer te zetten, door neer te zetten wat de ander heeft gezegd, of door je personage simpelweg te laten bewegen.


Reactie post:

"I...ik..ik was.. Ik was aan het oefenen met vechten," zei de Grovyle. Houndoom snoof kort. Oefenen met vechten? Tegen een Raticate? Het was niet bepaald de pokémon die zij zou kiezen om tegen te vechten. Maar, misschien vond de Grovyle dit wel fijner dan de andere manieren van trainen. Bovendien zou hij zo het effect van zijn aanvallen beter kunnen zien, dan wanneer hij ze op een simpele steen of een boom uitvoerde. “Sorry dat ik u heb gewekt,” zei de Grovyle vervolgens. Houndoom schudde met haar kop. "Noem me alsjeblieft geen u. Dan voel ik me nog ouder dan ik al ben.." reageerde Houndoom. Ze hield haar kop scheef, en keek de Grovyle zachtjes grijnzend aan. Zelf trainde ze niet echt vaak. Eigenlijk was dat vooral omdat ze geen doel had om naartoe te trainen. En zolang ze geen motivatie had om te trainen deed ze het niet. Hoogstens om ervoor te zorgen dat ze niet uit conditie raakte. Alhoewel ze haar conditie natuurlijk telkens testte als ze jaagde. Was ze te snel vermoeid? Dan was het tijd dat ze weer aan haar conditie ging werken. Met een jaloerse blik in haar ogen keek ze naar de handen van de Grovyle. "Ik zou willen dat mijn poten er zo uitzagen... dan kan ik tenminste dingen vastpakken, zonder mijn bek te hoeven gebruiken."
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pmddawn.forumotion.com/
Panshjo

Panshjo

Man Aantal berichten : 9
Leeftijd : 27
Registration date : 27-10-10

Over je pokemon
Leeftijd: 2
Status: Gezond
Partner: niemand xD

De eerste battle Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste battle   De eerste battle Emptydo okt 28, 2010 8:10 pm

Panshjo zag de blik in de ogen van de Houndoom, waarna Panshjo naar zijn poten keek. “Sorry, maar daar kan ik u, um ik bedoel je niet mee helpen” zei Panshjo een beetje bedroeft. Hij *verborg zijn poten snel achter zijn rug, en boog zijn hoofd spijtig. Naar een paar seconde verscheen er een glimlach op Panshjo’s gezicht, hoe moet ik me nu uit deze situatie redden? Dacht Panshjo. Panshjo hief zijn kop weer omhoog, en ging zitten in het ontkruid. “Nou weetje, pas geleden probeerde een trainer mij te vangen.” “Ik was toen te zwak om te vechten, dus kwam die Raticate me redden, het was dus een vriendschappelijk gevechtje.” Probeerde Panshjo nog met een smoes. (*verborg dat klinkt niet zo goed xD ik wist niks anders)
Terug naar boven Ga naar beneden
Houndoom

Houndoom

Vrouw Aantal berichten : 4275
Leeftijd : 28
Registration date : 07-07-08

Over je pokemon
Leeftijd: 21
Status: Gezond
Partner: Hate me.

De eerste battle Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste battle   De eerste battle Emptydo okt 28, 2010 8:18 pm

Behalve dat je soms nog vergeet om een leesteken aan het eind van een zin te plaatsen, is je post gewoon goed. Probeer je post rond de lengte te houden die hij nu heeft, en hij zal vanzelf wel langer worden (:
Je kan nu beginnen met RPGen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://pmddawn.forumotion.com/
Gesponsorde inhoud




De eerste battle Empty
BerichtOnderwerp: Re: De eerste battle   De eerste battle Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 

De eerste battle

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

 Soortgelijke onderwerpen

-
» Eerste Stap ....
» De eerste patrouille
» De eerste sneeuwvlokken!
» De eerste stapjes
» De eerste stap

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Inciala :: Archief-