Danger liep over het strand. Hij keek naar het water, alsof het een enge ziekte was. Voorzichtig deed Danger zijn poot in het water. Was dit nu wel een goed idee...? Ach ja, het zou wel snel kunnen gaan. Even snel de grot in, de Lumineon bekijken en dan wegwezen. Ja, zo zou Danger het doen. Hij keek rond, maar merkte een grot op. Gelukkig was deze niet vol met water. Danger slikte, maar deed voorzichtig zijn poot in het begin van de grot. Oh, als de grot maar niet instortte... dan had Danger wel een probleem, als de grot zou instorten. Hij slikte, en rende de grot in.
Na een tijdje kwam hij diep in de grot terecht. Er stond een groot aquarium, waar een Lumineon in zwom. Hoe kon hij nu in het water zwemmen? Het water was toch vreselijk? Danger wou weer weggaan, maar merkte dat de Lumineon iets zei. Hij liep naar het aquarium toe. "Ehm, sorry, zei je iets?" vroeg Danger. "Ja, ik vroeg: Wat doe jij hier?" antwoordde de Lumineon. "Ehm... ik... wou een keer een onderwatergrot zien..." mompelde Danger. Als hij de waarheid vertelde, zou hij wel héél vreemd overkomen. "Aha. Wat is jouw naam, waterhatende Houndoom?" vroeg de Lumineon op een kalme toon. "Ehm, Danger. En die van jou?" antwoordde Danger als wedervraag. Het zou dom zijn om niet naar de andermans naam te vragen. "Lumineon. Ik heb geen bijzondere naam, geloof ik. Ooit is er een kaartje op mijn glazen gevangenis geplakt, waar iets in vreemde tekens op stond. Er kwamen ook trainers, en ik hoorde de naam 'Lumineon', dus ik denk dat ik zo heet..." mompelde de Lumineon. Danger knikte. "Zou je mij willen helpen, knul?" vroeg de Lumineon opeens. Verbaasd keek Danger op. Als hij maar niet in het water moest. "W-waarmee?" vroeg Danger. "Ik ben al heel lang gevangen in deze gevangenis. Ik wil nu weer vrij in de zee rondzwemmen, dus zou je mij de zee in willen helpen?" legde de Lumineon uit. Danger schudde zijn kop. "Hoe moet ik dat doen?" vroeg hij. De Lumineon keek richting een grote vuilniszak. Danger begreep het meteen. Hij pakte de plastic zak, en deed de Lumineon samen met het water daarin, waarna hij de grote vuilniszak meesleepte, naar buiten.
Uiteindelijk kwam Danger de grot uit, samen met de grote vuilniszak. Hij legde de vuilniszak op het zand, en trok de onderkant omhoog. De Lumineon verscheen. Hij spartelde richting de zee, en toen de Lumineon in de zee was, keek hij om. "Bedankt!" riep hij dankbaar, en zwom de zee in. Danger grijnsde, en liep weg. Hij had zijn opdracht voltooid.