Langzaam liep Melodie over het zand, haar spitse voeten zonken diep weg in de zachte korrels, dus ging ze dichter bij de zee lopen. Hier was het zand altijd steviger. Har rode ogen keken uit over het water dat heen en weer deinde. Er stonden witte koppen op de golven die telkens weer aan kwamen zetten. De Gardevoir zuchtte even en genoot van de warme zonnestralen die op haar gezicht vielen. Sinds ze zich bij de Chiave had gevoegd was ze voornamelijk in dat gebied gebleven, maar ze miste de zee. Haar cape had ze in het kasteel laten liggen, ze had geen behoefte om zich te verbergen.
Een stem kwam naar haar toe zweven. Een bekend liedje vulden haar hoofd en ze glimlachte. Wie zong deze mooie klanken? Melodie keek in de verte en zag een Dragonite in het zand zitten. Ze liep naar de pokémon toe, terwijl ze het lied steeds duidelijker hoorde. “You tell me your life's been way off line, you're falling to pieces every time. And I don't need no carrying on...'' Melodie was nog best ver weg, maar viel meteen in. “Because you had a bad day, you're taking one down, you sing a sad song just to turn it around. You say you don’t know, you tell me don’t lie, you work at a smile and you go for a ride. You had a bad day, the camera don’t lie, you're coming back down and you really don’t mind. You had a bad day. You had a bad day.” Zong ze melodieus, ze was net klaar toen ze naast de Dragonite stond. Ze glimlachte. “Hallo, ik ben Melodie. Mag ik erbij komen zitten?” Ze gebaarde naar het zand naast de Dragonite.